21: وارونه نویسی تاریخ بدست سیاستمداران

وارانه نویسی تاریخ بدست سیاستمداران

بخشی از پادکست:

از پیغمبر پرسیدند ما که می‌خواهیم نظر بدهیم، رأی و شهادت بدهیم، چطوری بدهیم؟

حضرت فرمود: شهادت دادن مثل خورشید باید روشن باشد. بعد رسول ما ادامه داد و گفت:برایت محکمترش کنم؟ شهادت نده، گواهی نده، امضاء نکن، اعتراف نکن، مگر آنگونه که آفتاب برایت روشن باشد!

حالا یک سؤال:

آیا آنچه که ادیان برای پیروانشان آوردند مثل خورشید روشن بوده؟ بله؟ اگر روشن بوده پس حرف خلیفه دومِ رسول‌الله جناب آقای عمر درست است که گفت «حَسْبُنَا كِتَابُ الله‏»، گفت ما نه نیاز به تفسیر داریم، نه حدیث و نه وصیّت پیغمبر را می‌خواهیم «حَسْبُنَا كِتَابُ الله‏» برای ما بس است.

حالا این کتاب خدا آیا مثل آفتاب در زندگی ما درخشیده است؟ خودش که خیلی ادعا دارد می‌گوید «فِیهِ تِبْیَانُ کُلِّ شَیْ‏ءٍ، در این کتاب بیان هر چیزی است» یعنی آن فضانورد وقتی در مدار زمین گیر می‌کند باید لای قرآن را باز کند «فِیهِ تِبْیَانُ کُلِّ شَیْ‏ءٍ» ببیند برای چه گیر کرده! می‌فهمی چه می‌گویم؟

یعنی دانشمندی که نمی‌فهمد کرونا چیست، پزشکی که خودش مبتلا شده، بقول آن مصداق معروف:

طبیبی که خود باشدش زرد روی

از او داروی سرخ رویی مجوی

کرونا دکتر و پرستار را به زمین زده، کادر پزشکی را نابود کرده بعد می‌گوید که«ما غالب شدیم، به خیر گذشت»!

آیا شما پیروان گذشتهٔ دین، حضور مؤثر را از این دیانت در زندگی خود داشته‌اید؟ دیده‌اید؟ چند نفر از شما در طول عمرتان «اُدْعُونِي» را «اَسْتَجِبْ» یافتید؟ این همان است ها! «لَا تَشهَدْ اِلَّا عَلَى مَا يُضِيءُ».

حالا در زمینه شهادت گرفتن زورکی، این خیلی بامزه‌تر است. طرف با شکنجه روحی، با تهدید و ترس می‌گوید امضاء کن که این معلمی که یازده سال در زندان درب و داغون شده و هیچ چیزی در اعماق جانش وجود ندارد؛ نه شهوتی، نه جنسیّتی، این با تو آمیزش کرده است! من تعجب می‌کنم این احادیث و روایات از جمله همین درس، آیا اینها برای کشور اسلام است؟ اینجا کشور اسلام است یا در هزار و پانصد سال قبل هستیم و اینجا کشور زرتشت است؟
🔽ادامه را در قسمت بیست و یکم (21) بشنوید:

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
افکار خود را به اشتراک بگذارید!x